English Focus – kurz s rodilým mluvčím

V prvním dubnovém týdnu jsme zorganizovali kurz s rodilým mluvčím pro žáky 6.- 9. ročníku. Žáci byli rozděleni do dvou skupin a každá z nich absolvovala 30 vyučovacích hodin s lektory z USA.

Kurz zahrnoval spoustu aktivit a her, které napomáhaly k rozvoji řečových dovedností žáků v anglickém jazyce. Ze zpětné vazby žáků vyplývá, že by se rádi přihlásili na kurz i v budoucnu a jsou rádi, že se mohli této výuky účastnit. Výuku plánujeme organizovat pravidelně, pokud možno v každém následujícím školním roce.

Abeceda peněz

Naši čtvrťáci se zúčastnili projektu Abeceda peněz, která se zaměřuje na rozvoj finanční gramotnosti. Při vyplňování online kvízu i různých pracovních listů si procvičili různé pojmy, připravili rozpočet na zvířecí závody, odhadovali náklady, počítali příjmy a výdaje a vyhodnocovali výsledek. Některé otázky byly zapeklité a zamotaly nám hlavu, ale stačilo pár hodin počítání a dostali jsme se zdárně k cíli. Věříme, že nám získané znalosti pomohou při nakupování a možná jsme už i pochopili, že nemusíme kupovat každou věc, kterou chceme.

Mgr. Jitka Pražáková

Finanční gramotnost na 2. stupni

Během celého druhého dubnového týdne jsme se při výuce zaměřili na rozvoj finanční gramotnosti žáků 6. – 9. ročníku. Postupně jsme se seznamovali  s funkcí peněz, ochrannými prvky bankovek, bankou jako správcem našich peněz.

Zaměřili jsme se na hospodaření domácnosti, což jsme si mohli vyzkoušet při on-line interaktivní celorepublikové soutěži – Rozpočti si to. Cílem hry je vyzkoušet si, jaké to je spravovat rodinný rozpočet a zároveň řešit každodenní výzvy, se kterými se setkáváme i v reálném životě.

Na další fotografie se podívejte do naší galerie.

Noc s Andersenem

Žáci třetího ročníku si prožili z pátku 1.4.2022 na sobotu dlouho očekávanou akci Noc s Andersenem, která podporuje čtenářskou gramotnost. Tentokrát ale bylo nutné si s sebou do školy přinést spoustu důležitých věcí, které vůbec neměly se školou nic společného. Žáci si během této noci vyzkoušeli ve dvojicích plnit různé aktivity zaměřené na čtení s porozuměním, odpovídali na otázky ke knize Agnes a zakázaná hora, skládali puzzle, hledali dvojice postav z večerníčků, četli podle pokynů na kartičce a luštili pohádky. Paní kuchařky jim usmažily k večeři výborné palačinky. Další dobroty jim připravily jejich maminky a babičky a za toto pohoštění jim moc děkujeme. Po vydatné večeři jsme si pustili pohádku VALL-I s vesmírnou tématikou a nakonec ve večerních hodinách žáčci zvládli stezku odvahy, při které hledali a malovali známá souhvězdí. Mezi plněním úkolů je osvěžila ochutnávka ovoce. A protože se blížila noční hodina, vlezli jsme si do pelíšků a usnuli. Ráno jsme si všechny aktivity vyhodnotili, rozdali si odměny, snědli bohatou snídani a rozešli se spokojeně do svých domovů. Přikládáme malou fotogalerii z této akce.

Mgr. Jitka Pražáková

Divadelní představení Homo zabijens: Konec lovců mamutů

Žáci 4., 5. a 6. ročníku se zúčastnili divadelního představení Konec lovců mamutů v divadle Polárka v Brně a měli tak možnost zhlédnout a prožívat příběh neandrtálských lovců ve formě pantomimy, která se měnila postupně v primitivní dialog pravěkých lovců. Herci žáky vtahovali do děje a dožadovali se interaktivní spolupráce. Počáteční ostych vystřídal údiv. Hudba i kulisy v nás vyvolávaly napětí i obavy z dobrého konce. Strach a nepochopení střídaly pocity úlevy a porozumění. V mnohých z nás ještě cestou domů i druhý den dozrával pohled na toto neobvyklé a dramaticky ztvárněné představení. Výhodou tohoto divadla je i možnost se před představením seznámit s dějem i problematikou příběhu a po něm své dojmy a pocity dále rozvíjet nad zamyšlením či debatou se svými spolužáky. Součástí tohoto zážitku jsou i pracovní listy ke každému představení, které jsou školám k dispozici na webových stránkách tohoto divadla. Už teď se těšíme na další jejich nabídku.

Mgr. Jitka Pražáková

Masopustní karneval

I my máme rádi tradice, a proto žáci 4. a 5. ročníku neváhali a připravili pro své spolužáky z prvního stupně karneval. Celý měsíc pečlivě promýšleli, jaké disciplíny nabídnou, věnovali se výrobě jednotlivých kulis a plakátů. Pracovali ve skupinkách, debatovali nad úkoly i výzdobou sportovní haly. Při všech činnostech rozvíjeli měkké kompetence, které se jim budou hodit do života. Ostatní věnovali svůj čas výrobě masek, za které byli odměněni razítkem, sladkostmi a připínacími odznaky s logem školy. Akci doprovázela slovem i tancem paní kněžna. Masky byly povedené a nálada vskutku veselá. Každým rokem tuto výzvu žáci úspěšně zvládnou. No, posuďte sami!

Mgr. Jitka Pražáková