Sportem proti nudě: Zábava, pohyb a vědomosti v akci!

V úterý 17. června se celá škola proměnila v jedno velké sportovně-zábavné hřiště. Pod tradičním názvem „Sportem proti nudě“ se uskutečnila akce, do které se zapojili všichni žáci – a to i včetně deváťáků, kteří se ujali důležité role organizátorů.

Mladší spolužáci byli rozděleni do několikačlenných týmů a vydali se po vyznačené trase s mapkou v ruce. Na cestě je čekala řada stanovišť, kde plnili nejrůznější úkoly – poznávali rostliny, připomínali si dopravní a bezpečnostní pravidla, házeli granátem nebo trénovali přesnost při házení kruhy.

Cílem nebylo jen doběhnout do cíle co nejrychleji, ale také nasbírat co nejvíce bodů za splněné úkoly. A jak to dopadlo? Nejlepší týmy byly odměněny diplomy a sladkou odměnou!

Děkujeme všem žákům za nadšení a sportovního ducha a našim starším organizátorům za skvělou přípravu stanovišť a bezproblémový průběh celé akce.

Anděl Páně v létě aneb Když se loučení mění v zážitek

V pátek 13. června jsme se jakožto žáci 9. třídy vydali na náš poslední třídní výlet na základce. Jeli jsme do Prahy a proto jsme vstávali velmi brzo ráno a vyjeli v 6 hodin. Jeli jsme vlakem do Znojma a odtud Flixbusem do Prahy. Zde jsme byli okolo jedenácté hodiny a hned jsme jeli městskou dopravou na naše ubytování, kde jsme si jen odložili kufry a šli pokračovat v poznávání Prahy. Dali jsme si oběd, procházeli se po městě a následně jsme se vrátili na naše ubytování, abychom se nachystali na zlatý hřeb večera – muzikál. Měli jsme vybraný muzikál Anděl Páně – ano, Anděl Páně v létě…:D Jakmile jsme se nachystali, tak jsme spěchali do divadla Karlín. Muzikál byl moc hezký a i když byl dlouhý, tak to uteklo jako voda a ani nám to nepřišlo až zas tak dlouhé. Po vystoupení byla možnost se potkat s herci a tak si pár spolužáků zašlo pro podpisy. Jelikož bylo už pozdě večer, tak jsme pak jeli zpět na ubytování a užili si zbytek večera po svém. Druhý den jsme se vzbudili všichni zlámaní, ale navzájem jsme se donutili vstát, protože tento den už nebyl tak náročný jako předchozí. Hned ráno jsme totiž jeli do Palladia nakupovat a následně opět autobusem domů. Jako náš poslední výlet to hodnotím velmi pozitivně a myslím si, že si to každý hrozně moc užil a byl to jeden z našich nejlepších společných výletů.

Nela Kohoutová

Land art na 1. stupni: Když se učíme s přírodou

Výtvarná a pracovní výchova nemusí probíhat jen ve třídě – my vyrážíme ven! V hodinách výtvarné a pracovní výchovy se naši nejmladší žáci pravidelně proměňují v malé umělce a objevitele, kteří tvoří přímo v přírodě. Pracují s tím, co jim okolí nabízí – listy, kamínky, větvičky nebo květy – a vytvářejí krásné přírodní obrazce a objekty.

Tento způsob práce děti baví a zároveň rozvíjí jejich tvořivost, smysl pro spolupráci i vnímání přírodního prostředí. Učí se, že umění může vznikat kdekoliv – i bez štětce a barvy.

Land art je pro děti nejen zážitkem, ale i cestou, jak lépe porozumět přírodě a jeden druhému. 🌿✨

Více fotografií najdete zde.

Mgr. Edita Wolfová

Trocha kultury v Brně…

V pondělí 9. června žáci 4. a 5. ročníku navštívili brněnské divadlo Polárka, kde shlédli představení s tajemným názvem „Pan Nikdo a bílá tma“. Představení se zdálo poněkud nezvyklé, a tak si děti zažily trochu napětí, očekávání i strachu. Moc jsme si to užili a budeme se těšit někdy příště. 🙂

Mgr. Michaela Dúcká

Preventivní program Bezpečně v kyberprostoru

Žáci 4. a 5. ročníku se zúčastnili preventivního programu Kyberšikana. Příslušník kybernetické kriminality jim nejprve vysvětlil, aby nepodceňovali rizika spojená s užíváním internetu a co se skrývá za pojmem netiketa. Upozornil je, čeho si všímat i na co si dávat na sociálních sítích pozor, aby nebyli přehnaně důvěřiví a nesdělovali nikomu citlivé údaje. Uváděl příklady podezřelé a nebezpečné komunikace. 

Mgr. Jitka Pražáková

Testování na mimořádné nadání

V 5. ročníku proběhlo screeningové testování systémem INVENIO. Testování probíhalo v naší škole. Žáci, během čtyř počítačových her, plnili úkoly, které byly zaměřené na logické myšlení, prostorovou orientaci, mechanickou paměť, vyvozování závěrů z dílčích informací, schopnost řešit logické úlohy s matematickými prvky. Testování nebylo omezené časově, přimělo žáky se maximálně soustředit, udržet pozornost a logicky přemýšlet.  Bylo anonymní, zprávu s výsledky dítěte obdrželi jen zákonní zástupci. Testování bylo nejen zábavné, ale přineslo i možnost si něco vyzkoušet a něco se o sobě dozvědět. Rozhodně to byla dobrá zkušenost.

Mgr. Jitka Pražáková