Land art na 1. stupni: Když se učíme s přírodou

Výtvarná a pracovní výchova nemusí probíhat jen ve třídě – my vyrážíme ven! V hodinách výtvarné a pracovní výchovy se naši nejmladší žáci pravidelně proměňují v malé umělce a objevitele, kteří tvoří přímo v přírodě. Pracují s tím, co jim okolí nabízí – listy, kamínky, větvičky nebo květy – a vytvářejí krásné přírodní obrazce a objekty.

Tento způsob práce děti baví a zároveň rozvíjí jejich tvořivost, smysl pro spolupráci i vnímání přírodního prostředí. Učí se, že umění může vznikat kdekoliv – i bez štětce a barvy.

Land art je pro děti nejen zážitkem, ale i cestou, jak lépe porozumět přírodě a jeden druhému. 🌿✨

Více fotografií najdete zde.

Mgr. Edita Wolfová

Návštěva divadla

Dne 6. června se žáci II. stupně naší školy vydali na kulturní výlet do Brna, konkrétně do Divadla Radost. Cílem bylo zhlédnout netradiční divadelní představení s názvem Hamlet on the Road, které vzniklo na motivy slavného tragického dramatu Williama Shakespeara. Už samotný název naznačoval, že nepůjde o klasické zpracování této více než 420 let staré hry – a očekávání se skutečně naplnila.

Představení bylo pojato jako funerální muzikál, což pro mnohé byla zcela nová a nečekaná forma zpracování. Herci představili příběh dánského prince Hamleta originálním, moderním a především velmi zábavným způsobem. I když děj samotné hry je vážný a tragický, režijní pojetí inscenace nás dokázalo rozesmát a vtáhnout do děje pomocí nápaditého humoru, živé hudby a skvělých hereckých výkonů. Představení trvalo přibližně dvě hodiny a rozhodně se během něj nikdo nenudil.

Po skončení představení jsme se přesunuli do nedalekého nákupního centra Olympia, kde jsme měli možnost se najíst, odpočinout si a pořídit si drobnosti na památku. I tato část výletu přispěla k pohodové atmosféře celého dne a umožnila nám si chvíli popovídat a sdílet dojmy z představení.

Celý výlet se velmi vydařil. Nejenže jsme si rozšířili kulturní obzory a netradičně se seznámili s klasickým literárním dílem, ale zároveň jsme si užili spoustu legrace a společně strávili příjemný den mimo školní lavice. Odvezli jsme si s sebou spoustu nových zážitků a inspirací, na které budeme vzpomínat.

Mgr. Jarmila Kulová

Sběr papíru

Před pár dny proběhl letošní poslední sběr papíru, do kterého se zapojili dva žáci ze čtvrtého ročníku a to Adam Říha – 120 kg a Dominik Viktorin – 60 kg.

Celkem se ve školním roce 2024/2025 vybralo 1039 kg papíru. Nejvíce přinesl Adam Říha a to celých 435 kg papíru, moc děkujeme.

Mgr. Martina Taušová

Preventivní program Bezpečně v kyberprostoru

Žáci 4. a 5. ročníku se zúčastnili preventivního programu Kyberšikana. Příslušník kybernetické kriminality jim nejprve vysvětlil, aby nepodceňovali rizika spojená s užíváním internetu a co se skrývá za pojmem netiketa. Upozornil je, čeho si všímat i na co si dávat na sociálních sítích pozor, aby nebyli přehnaně důvěřiví a nesdělovali nikomu citlivé údaje. Uváděl příklady podezřelé a nebezpečné komunikace. 

Mgr. Jitka Pražáková

Exkurze šesťáků do Podyjí

Minulý týden navštívili šesťáci národní park Podyjí. Průvodkyní jim byla opět skvělá paní Holubová, která žákům pověděla, jak se mají v národním parku chovat, jaké jsou zde problémy a spousty jiných zajímavých informací. Součástí exkurze bylo i poznávání rostlin a živočichů místních vřesovišť.

Testování na mimořádné nadání

V 5. ročníku proběhlo screeningové testování systémem INVENIO. Testování probíhalo v naší škole. Žáci, během čtyř počítačových her, plnili úkoly, které byly zaměřené na logické myšlení, prostorovou orientaci, mechanickou paměť, vyvozování závěrů z dílčích informací, schopnost řešit logické úlohy s matematickými prvky. Testování nebylo omezené časově, přimělo žáky se maximálně soustředit, udržet pozornost a logicky přemýšlet.  Bylo anonymní, zprávu s výsledky dítěte obdrželi jen zákonní zástupci. Testování bylo nejen zábavné, ale přineslo i možnost si něco vyzkoušet a něco se o sobě dozvědět. Rozhodně to byla dobrá zkušenost.

Mgr. Jitka Pražáková