









































Žáci se s historií tohoto města setkávají v dějepise v 8. i 9. ročníku. A proto jsme toho využili a společně jsme se v pátek 20. 6. 2025 do tohoto města vydali. Čekaly nás tam sympatické průvodkyně, které nás provedly městem, jehož prohlídka „Památník Terezín“ je zaměřena na období druhé světové války, kdy zde vzniklo židovské ghetto. Deváťáci se odpoledne vypravili ještě do Malé pevnosti, kde byli za 2. světové války vězněni političtí vězni a na osmáky čekala prohlídka historického opevnění města postaveného za Josefa II. O dobrou náladu a rozptýlení se nám postarala ke konci prohlídky bojová hra.
Příspěvek na dopravu žáků do Terezína byl poskytnut z grantového programu „Podpora paměťových agend“.
Mgr. Renata Frková
Byl krásný teplý slunečný pátek a my, osmáci a deváťáci, jsme se vydali do Terezína na exkurzi. Vstávali jsme brzo ráno, jelikož jsme před šestou hodinou vyjížděli od nádraží, takže celou cestu byl v autobuse klídek. Terezín je docela daleko, a proto jsme vyjeli tak brzo, abychom tam v 10 byli. V 11 nám totiž začínala prohlídka. Rozdělili jsme se na 2 skupiny, 8. a 9. třída, takže budu mluvit za deváťáky. My jsme šli nejprve do muzea ghetta a tam jsme se dozvěděli základní informace o Terezíně. Například proč si nacisté vybrali zrovna toto místo a třeba i to, že Terezín nebyl úplně koncentrační tábor. Následně jsme se přesunuli na náměstí a paní průvodkyně nám vykládala o tom, jaké budovy a místa zůstaly původní a co za války byly. Potom jsme procházeli celým městem a postupně se zastavovali u zajímavých míst. Tuto prohlídku jsme zakončili na hřbitově a u krematoria. Potom se naše skupina přesunula autobusem do Malé pevnosti na další prohlídku. Tam jsme měli další paní průvodkyni, která nás provedla touto pevností. Ta sloužila jako věznice, takže tam bylo mnoho “pokojů” pro vězně, viděli jsme i koupelny, ve kterých se lidé koupali (když tedy měli tu možnost) a nebo i podzemní chodbičky. Touto prohlídkou naše exkurze vlastně skončila a my vyjeli směr domov. Náš “výlet” jsme ukončili pozitivně a to večeří v Brně ve Futuru. Nadlábli jsme se a vyrazili spokojení domů. Vrátili jsme se asi v 9 večer, takzě bylo štěstí, že další den byl víkend. I když tento výlet moc pozitivní nebyl, tak si myslím, že jsme se toho hodně naučili a budeme rozhodně o tuto zkušenost chytřejší.
Nela Kohoutová, 9. ročník


























Naše škola se může pyšnit mnoha sportovními úspěchy. Florbalisté, pod vedením pánů Vavřiny a Ležáka, za celý rok neprohráli jediný zápas. Školu navštěvuje i spousta šikovných fotbalistů a fotbalistek. Máme tady ale i zdatné atlety, které nesmíme opomenout. Počátkem měsíce května se žáci a žákyně naší školy zúčastnili již 56. ročníku atletické soutěže školních družstev o Pohár rozhlasu. Ze starších žáků se v celkovém součtu bodů nejlépe umístil Radek Čermák a to na 11. místě ze 116 závodníků. Z kategorie mladších žáků zaznamenali největší úspěch Tomáš Pokorný a Petr Komada, kteří vyhráli ve svých disciplínách a to v běhu na 1000m a ve skoku vysokém. Třetí místo v kategorii mladší žáci ve skoku do dálky pak získal Jonáš Lössl výkonem 4,10m. V hodu kriketovým míčkem se na sedmém místě umístil Petr Škarek výkonem 44,14m. O týden později poměřily své atletické dovednosti starší žákyně . V celkovém součtu bodů získaných ve dvou disciplínách a štafetách získala Mariana Melušová 1170 bodů a dosáhla na úžasné druhé místo z celkového počtu 108 závodnic. Emily Haasová se umístila na 20. místě, Kamila Sabová na 26. místě a Hedvika Nováková, která závodila pouze ve dvou disciplínách se staršími závodnicemi, skončila na celkovém 35. místě. Všem sportovcům srdečně blahopřejeme.
Ve středu 11. června 2025 se uskutečnil projekt Olympijské odpoledne, který připravil žákovský parlament nejen pro žáky naší školy, ale i pro širší komunitu. Hlavním cílem bylo podpořit sportovního ducha, týmovou spolupráci a posílit vztahy mezi žáky a veřejností.
Projekt významně přispěl k rozvoji klíčových kompetencí žáků, potvrdil schopnost žáků samostatně organizovat větší školní akci a aktivně se angažovat ve veřejném životě.
Mgr. Jarmila Kulová







18. 6. 2025 žáci 6.A třídy, někteří poprvé, sjížděli řeku Dyji. Přálo nám krásné počasí a všichni se nadšeně vrhli na řeku Dyji a po několika hodinách úspěšně dorazili do cíle – Tasovic.

V úterý 17. června se celá škola proměnila v jedno velké sportovně-zábavné hřiště. Pod tradičním názvem „Sportem proti nudě“ se uskutečnila akce, do které se zapojili všichni žáci – a to i včetně deváťáků, kteří se ujali důležité role organizátorů.
Mladší spolužáci byli rozděleni do několikačlenných týmů a vydali se po vyznačené trase s mapkou v ruce. Na cestě je čekala řada stanovišť, kde plnili nejrůznější úkoly – poznávali rostliny, připomínali si dopravní a bezpečnostní pravidla, házeli granátem nebo trénovali přesnost při házení kruhy.
Cílem nebylo jen doběhnout do cíle co nejrychleji, ale také nasbírat co nejvíce bodů za splněné úkoly. A jak to dopadlo? Nejlepší týmy byly odměněny diplomy a sladkou odměnou!
Děkujeme všem žákům za nadšení a sportovního ducha a našim starším organizátorům za skvělou přípravu stanovišť a bezproblémový průběh celé akce.














V pátek 13. června jsme se jakožto žáci 9. třídy vydali na náš poslední třídní výlet na základce. Jeli jsme do Prahy a proto jsme vstávali velmi brzo ráno a vyjeli v 6 hodin. Jeli jsme vlakem do Znojma a odtud Flixbusem do Prahy. Zde jsme byli okolo jedenácté hodiny a hned jsme jeli městskou dopravou na naše ubytování, kde jsme si jen odložili kufry a šli pokračovat v poznávání Prahy. Dali jsme si oběd, procházeli se po městě a následně jsme se vrátili na naše ubytování, abychom se nachystali na zlatý hřeb večera – muzikál. Měli jsme vybraný muzikál Anděl Páně – ano, Anděl Páně v létě…:D Jakmile jsme se nachystali, tak jsme spěchali do divadla Karlín. Muzikál byl moc hezký a i když byl dlouhý, tak to uteklo jako voda a ani nám to nepřišlo až zas tak dlouhé. Po vystoupení byla možnost se potkat s herci a tak si pár spolužáků zašlo pro podpisy. Jelikož bylo už pozdě večer, tak jsme pak jeli zpět na ubytování a užili si zbytek večera po svém. Druhý den jsme se vzbudili všichni zlámaní, ale navzájem jsme se donutili vstát, protože tento den už nebyl tak náročný jako předchozí. Hned ráno jsme totiž jeli do Palladia nakupovat a následně opět autobusem domů. Jako náš poslední výlet to hodnotím velmi pozitivně a myslím si, že si to každý hrozně moc užil a byl to jeden z našich nejlepších společných výletů.
Nela Kohoutová










Výtvarná a pracovní výchova nemusí probíhat jen ve třídě – my vyrážíme ven! V hodinách výtvarné a pracovní výchovy se naši nejmladší žáci pravidelně proměňují v malé umělce a objevitele, kteří tvoří přímo v přírodě. Pracují s tím, co jim okolí nabízí – listy, kamínky, větvičky nebo květy – a vytvářejí krásné přírodní obrazce a objekty.
Tento způsob práce děti baví a zároveň rozvíjí jejich tvořivost, smysl pro spolupráci i vnímání přírodního prostředí. Učí se, že umění může vznikat kdekoliv – i bez štětce a barvy.
Land art je pro děti nejen zážitkem, ale i cestou, jak lépe porozumět přírodě a jeden druhému. 🌿✨
Více fotografií najdete zde.
Mgr. Edita Wolfová














