
Žáci 3. ročníku se seznámili s rýsovacími potřebami. 😀
Na obrázky tvořené kružnicemi se podívejte kliknutím na tento odkaz.
Mgr. Jana Ingerlová
Žáci 3. ročníku se seznámili s rýsovacími potřebami. 😀
Na obrázky tvořené kružnicemi se podívejte kliknutím na tento odkaz.
Mgr. Jana Ingerlová
Přestávají platit různá omezení nařízené vládou a my se rozhodneme uskutečnit již tak dlouho plánovaný školní výlet. Kontrolujme batůžky, přepočítáváme peníze a vyrážíme pěšky ze školy rovnou na nádraží. Koupíme si ve vlaku jízdenky a jedeme do Znojma. Následuje krátká procházka městem a pak přímo na Laser Game Znojmo. Rozdělíme se do předem připravených skupin a týmů, vybereme si tu správnou hudbu, promyslíme strategii, troška poučení a pravidel ke hře a bojovka začíná. Někteří z nás statečně bojují a útočí, jiní přežívají. Krátká přestávka, výměna týmů a začíná nový boj. Přezdívka Zabiják nám jasně naznačuje, jak to asi dopadne. Nenecháme se zastrašit a vrháme se znovu s nadšením do hry. Zjišťujeme, že protivník vzal prohru vážně a nic nám nedaruje. Máme štěstí, že zásahy nebolí ani nejsou vidět. Vyčerpaní i jásající se vracíme k ostatním do haly. Popíjíme limonády a rychle načerpáváme novou energii. Pár z nás ještě nadchnou další hry v hale, ale většinou už jen klidně posedáváme a sledujeme dění kolem sebe. Společná fotka na památku a vydáváme se na cestu zpět. Příjemné počasí se začíná kazit. Naštěstí již sedíme ve vlaku. Každý z nás je plný atmosféry ze hry. Dojeli jsme do cílové stanice, naše nadšení na chvíli pokazí velký vítr a silná průtrž mračen. Přesto se u školy loučíme s úsměvem na tváři. Máme na co vzpomínat! Zde kompletní fotogalerie z výletu.
Mgr. Jitka Pražáková
Zde nabízíme malou ochutnávku z hodiny pracovní výchovy. Žáci zkoušeli dle návodu montáž a demontáž stavebnice. Také si rádi hrajete se stavebnicemi? Zde k nahlédnutí kompletní fotogalerie.
Mgr. Jitka Pražáková
Jednoho dne se před námi objevila velká výzva: vyrobit v rámci projektu dřevěnou pomůcku do matematiky. Ano, jdeme do toho! Nejprve se páťáci seznámili s návodem, pokračovali přesným měřením a rýsováním, pak přešli k vrtání malých děr, následně vše uhladili smirkovým papírem, pak přišlo na řadu lepení kolíčků. Někde byla zapotřebí i přesná práce s kladívkem. Žáci pracovali ve dvojicích, při výrobě spolu museli opravdu úzce spolupracovat. Nemohli si dovolit žádný krok vynechat nebo něco podcenit. Všichni pracovali zodpovědně a nikdo se na nic nevymlouval. Občas bylo nutné dát si malou pauzu, vše si dobře promyslet nebo požádat o konzultaci paní učitelku nebo pana učitele. Ověřili jsme si, že rčení: „Dvakrát měř, jednou řež,“ skutečně platí. A hotový výrobek je na světě! Zde se podívejte na kompletní fotogalerii z vyrábění.
Mgr. Jitka Pražáková
Žáci 5. ročníku ani v době Covidu nezaháleli a vyzkoušeli si roli záchranářů – učili se poskytovat první pomoc při krvácení, odřenině či vymknutém kotníku. Zde klikněte pro kompletní fotogalerii.
Mgr. Jitka Pražáková
Ocitli jsme se v Půlnočním království, kde je zakázáno zpívat… Přestože nám doba covidová neumožňuje zpěv, v rámci hudební a pracovní výchovy jsme se s žáky 3. ročníku vrhli na výrobu dešťových holí. Jistě, mohli bychom si je koupit, obchody přece nabízejí řadu variací. My jsme se však rozhodli neutratit ani korunu a využít dostupných pomůcek z domácností.
Děti obdržely papírové role (odpadový materiál balicích folií), do kterých jsem navrtala otvory pro překážky (ty přinesou delší a variabilnější zvukový efekt výsledného hudebního nástroje). Do oněch otvůrků jsme nastrkali sirky (silnější hlavička neproklouzla) a boční kruhové otvory jsme uzavřeli jako bubínek „rouškovou“ blanou. Chtěli jsme trochu odlehčit nepříznivou covidovou situaci, hudební nástroj nám totiž může sloužit léta, a při pohledu na dešťovou hůl si děti třeba jednou vybaví: „Aha, to byla ta příšerná doba s rouškami!“ Než jsme ovšem zaslepili druhý otvor, bylo potřeba do hole nasypat zvučný materiál – rýže, čočka, fazole, kamínky, korálky. A nástroj je hotov – svůj účel již plní! Chceme ale, aby dešťová hůl lahodila i oku, přišla tedy na řadu poslední fáze výroby – dekorování.
Dešťová hůl je exotický perkusní hudební nástroj. Konstrukčně jde o dutou dřevěnou hůl, která má uvnitř spirálovitě umístěné přepážky a množství semen nebo drobných kamínků. Při naklánění hole se obsah přesypává z jednoho konce na druhý a vyluzuje tak zvuk podobný šumění deště. Nástroj často bývá pestře zdoben. Pochází od původních obyvatel Ameriky, kteří jej vyráběli z dutých kaktusů plněných semínky a užívali jako ceremoniální nástroj.
https://cs.wikipedia.org/…hůl
ZDE můžete nahlédnou do procesu tvorby a zhodnotit výsledné práce.
Mgr. Jana Ingerlová
Již během online distanční výuky jsme společně s žáky 3. ročníku zahájili tento dlouhodobý projekt (konkrétně březen 2021). Děti dostaly řadu inspirativních tipů pro pěstování a pozorování, ze kterých mohly vybírat, pokud nepřišly se svým vlastním nápadem.
Cílem projektu bylo:
-uvědomit si, jak důležité jsou pro růst rostlinky základní podmínky pro život;
-citlivě vnímat potřeby rostlinky a umožnit jí růst a vývoj;
-posílit kladný vztah k přírodě kolem nás;
-pochopit složitou a zdlouhavou cestu produktu ke spotřebiteli;
-vypracovat písemný dokument mapující vývoj růstu rostlinky.
Jsem na své žáky hrdá, úkolu se zhostili na výbornou! ZDE můžete nahlédnout, jak úspěšní pěstitelé to jsou.
Mgr. Jana Ingerlová
Projekt Dr. Zdědil a pan Zdražil se nám velice líbil jako přínos do života. Naučili jsme se hospodařit s penězi, zjistili jsme, co může být pro rodinu výhodné a naopak co nevýhodné. Víme, že přínos může být brigáda, i prodej nadbytečných věcí (majetek, nábytek, …). Je fajn využívat ekodomácnost. Fastfoody a časté návštěvy restaurací jsou zbytečně velké výdaje. Výhodné je bydlet ve vlastním bytě než platit nájem. Tato zkušenost se nám do života hodí a jsme rádi, že jsme měli možnost toto vyzkoušet.
Tento projekt byl realizován v rámci projektu Podpora podnikavosti a kreativity.
A. Bártová, L. Svobodová, M. Tothová (9. ročník)